fbpx

Cari bengkel untuk kereta anda lebih mudah dengan aplikasi Autonest

autonest 03

KITA sering tercari-cari pakej servis dan penyelenggaraan terbaik untuk kereta kerana terlalu banyak bengkel dan pusat servis di luar sana.

Jadi, satu aplikasi telah dilancarkan baru-baru ini untuk membantu anda buat pilihan tepat, iaitu Autonest.

Anggaplah Autonest ini sebagai aplikasi seperti Foodpanda untuk industri kereta. Ia dilancarkan oleh Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Dr Wee Ka Siong dan kini boleh didapati di Google Play dan Apple App Store.

Menurut Autonest, Malaysia merupakan negara dengan kadar pemilikan kenderaan tertinggi di Asia Tenggara dan menurut kajian mereka, kira-kira 90 peratus pemilik kenderaan kurang arif mengenai bab penyelenggaraan, jadi mereka sering berbelanja lebih dari sepatutnya.

Autonest menawarkan satu platform untuk pemilik kenderaan dengan menghimpunkan segala jenis servis.

Menerusi aplikasi ini, anda boleh mencari servis berdekatan dan terus membuat temujanji. Jadi ini pasti menjimatkan masa selain segala proses ini adalah telus.

Selain itu, semua bengkel dan peniaga di dalam aplikasi ini boleh dinilai oleh pelanggan bagi menggalakkan penambahbaikan dari segi perkhidmatan yang diberikan.

Menurut Autonest lagi, mereka kini mempunyai lebih 100,000 pengguna aktif dan lebih 500 wakil dari industri automotif yang berdaftar.

Buat masa ini, perkhidmatan adalah tertumpu kepada Lembah Klang dan Johor. Mereka berharap dapat mengembangkan lagi sayap hingga ke zon utara dan pantai timur.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved