fbpx

­­­­­Michelin Pilot Sport 5 diperkenal dengan beberapa teknologi baharu

michelin pilot sport 5

MICHELIN telah melancarkan tayar baharu iaitu Michelin Pilot Sport 5 khas bagi kegunaan kenderaan berprestasi tinggi.

Tayar generasi baru ini menggunakan Dynamic Response Technology yang mana ia terdiri daripada gabungan antara Aramid Fibre dan lapisan Nylon.

Pembuat tayar dari Perancis itu memperkenalkan MaxTouch Construction Technology yang mampu memberikan jangka hayat yang lebih panjang bagi setiap penggunaan. Teknologi ini mampu mengimbangi daya pecutan, membrek mahupun ketika mengambil selekoh tajam.

Apa yang menarik, Michelin juga memperkenalkan Dual Sport Tread Design Technology yang mana tayar ini mempunyai dua jenis bunga tayar bagi memberikan kawalan serta cengkaman yang maksima ketika keadaan jalan basah mahupun kering.

Di sebelah dalam, tayar ini mempunyai bunga dengan alur yang besar bagi memberikan lebih kawalan ketika jalan basah. Sementara itu di sebelah luar, bunga tayar lebih keras bagi memberikan lebih cengkaman ketika kering.

Premium Touch Sidewall Design dari Michelin memberikan gaya serta rupa yang lebih kemas sepadan dengan penggunaan di kereta berprestasi tinggi.

Apa yang lebih menarik, Pilot Sport 5 ini didatangi dengan Wear2Check Indicator bagi memudahkan para pengguna memantau tahap penggunaan bunga tayar.

Menurut Michelin, tayar ini mempunyai varian saiz dari 17- hingga 21-inci dengan 50 jenis spesifikasi yang berlainan. Ia dikhabarkan bakal berada di pasaran pada awal Mac 2022.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved