fbpx

Harga alat ganti kenderaan akan naik hingga 60 peratus

kedai alat ganti

Harga semua jenis alat ganti kenderaan dijangka meningkat sehingga 60 peratus dalam tempoh terdekat berikutan masalah bekalan dan peningkatan kos pengangkutan.

Menurut Utusan, hal ini adalah susulan dari pembukaan semula semua sektor ekonomi dan kebenaran rentas negeri bermula 11 Oktober lalu.

Peningkatan harga alat ganti ini pastinya menggusarkan pemilik bengkel kenderaan yang terpaksa menaikkan harga perkhidmatan mereka. Terdapat juga kemungkinan pengurangan pelanggan jika kenaikan harga servis terlalu mendadak.

Secara tidak langsung, ini pastinya memberi kesan kepada kita pemilik kenderaan kerana kos selenggara akan bertambah.

Selain itu, kami jangkakan harga kenderaan baharu juga mungkin meningkat kerana pengeluar terpaksa merombak semula senarai harga bagi servis dan penyelenggaraan berkala model-model jualan mereka.

Sejauh manakah kenaikan ini akan memberi impak dalam industri sehingga ke poket kita?

Seperti dapat dilihat, harga makanan juga menyaksikan kenaikan baru-baru ini. Sama-sama kita buat persediaan sekiranya berlaku krisis ekonomi atau bekalan makanan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved