fbpx

Mercedes Actros L dengan rekaan futuristik, lebih aerodinamik, ciri premium

mercedes actros l 03

SEJAK diperkenalkan pada Jun 2021, Mercedes Actros L menjadi penanda aras untuk trak diesel heavy-duty kategori premium.

Kini, Mercedes-Benz memperkenalkan Actros L 2024 dengan rekaan futuristik, lebih aerodinamik, enjin cekap, padat ciri-ciri keselesaan, dan dilengkapi ciri keselamatan terkini.

Kita lihat bentuk luaran dahulu. ‘Kepala’ trak ini dikenali sebagai ProCabin dan direka khas untuk aerodinamik.

Dari spoiler depan di bumbung, tiang-A, panel deflektor di sisi, dan flap depan kesemuanya direka dengan ruang udara minima untuk aerodinamik tetapi cukup bukaan untuk penyejukan.

Kelengkapan lain bahagian luaran termasuklah logo Mercedes berwarna Dark Chrome, plat pemijak aluminium, lampu LED sekeliling, dan lampu depan Matrix LED.

Ruang pemandu ProCabin pula mengutamakan keselesaan. Terdapat tiga varian – Stream, Big, dan Giga Space – yang menawarkan ciri seperti pemanas tempat duduk, alas tempat duduk baharu, dan ruang rehat dengan tilam premium tebal.

Ciri tambahan yang boleh dipilih adalah lampu ambien, lampu bacaan LED, soket USB-C, langsir berkualiti tinggi, peti sejuk, dan soket 230-volt. Dah macam dalam kereta Mercedes!

Bermula April 2025 juga, anda boleh melengkapkan Actros L dengan Multimedia Cocpit Interactive 2 yang hadir dengan rekaan menu baharu, arahan suara, sambungan telefon pintar lebih baik, dan ciri Connected Traffic Warnings.

Nadi kepada trak besar ini ialah enjin diesel OM 471 generasi ketiga iaitu unit 12.8-liter yang menawarkan prestasi, kecekapan bahan api, pelepasan karbon lebih rendah, dan kos operasi lebih rendah.

Sebagai sebuah Mercedes, Actros L padat dengan ciri keselamatan canggih dan terkini. Trak ini dilengkapi dengan Active Brake Assist 6, Active Sideguard Assist 2, Front Guard Assist, dan Active Drive Assist 3 yang membawakan pemanduan semi-auto.

Trak futuristik ini boleh mula ditempah bulan ini, tetapi pengeluaran hanya akan bermula pada Disember 2024 nanti.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved