fbpx

Trak Mercedes eActros 600 ini dipandu lebih 500km dengan sekali cas

mercedes-benz eactros 600 02

PARA jurutera Mercedes-Benz Trucks telah berjaya memandu melintasi pergunungan Alps dengan trak eActros 600 untuk pemanduan jarak jauh.

Prototaip trak elektrik itu dimuatkan dengan beban 40 tan dan dipandu dari Stuttgart, mendaki pergunungan Swabian Jura, melalui lebuh raya Brenner, hingga ke Bolzano di South Tyrol untuk jarak 530km.

Mercedes eActros 600 itu menyempurnakan pemanduan itu tanpa sekali pun dicas di tengah perjalanan, dan ia tiba di destinasi selepas tujuh jam.

Kumpulan jurutera itu mengecas eActros semula untuk pemanduan pulang melalui jalan yang sama. Ini bermakna trak EV eActros 600 telah dipandu melebihi 1,000km dengan hanya satu hentian cas.

Pemanduan ini dapat dijayakan dengan kombinasi cara memandu yang cekap, bateri berkapasiti tinggi, dan penjanaan-semula tenaga prestasi tinggi.

Mercedes eActros 600 dipacu oleh dua motor elektrik dengan output berterusan 400kW dan output maksima 600kW dari tiga pek bateri. Konfigurasi ini membekalkan jarak pemanduan 500km tanpa hentian cas.

Trak eActros 600 akan membuat pelancaran globalnya tidak lama lagi dan pengeluaran dijangka bermula tahun depan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved