fbpx

Helikopter Robinson R44 terpaksa mendarat di tepi Lebuhraya Karak akibat cuaca buruk

helikopter karak

SEORANG juruterbang helikopter terpaksa mendarat di tepi lebuh raya akibat cuaca buruk. Menurut video yang dimuat naik di media sosial, pendaratan itu dibuat petang semalam di Lebuhraya Karak akibat hujan lebat.

Dalam satu video yang dimuat baik Encik HeliBro (@lurma8) di TikTok, juruterbang itu berkata, beliau memutuskan untuk mendarat di sebelah Lebuhraya Kuala Lumpur–Karak atas sebab keselamatannya dek cuaca ribut petir.

Dalam video tersebut, helikopter ringan jenis Robinson R44 berwarna kuning berbelang hitam itu kelihatan telah mendarat di sebuah kawasan lapang di atas lantai batu di sebelah lebuh raya berkenaan.

@lurma8 Land di Karak Highway..hujan teruk di Genting Sempah #fyp #foryoupage #foryourpagetiktok #kualalumpur #karak #safe #helicopter #robinsonr44 ♬ original sound – Mr HeliBro

“Ribut petir dalam perjalanan balik KL,” katanya dalam kapsyen video yang ditonton lebih setengah juta kali itu.

“Turun di Karak Highway untuk lebih selamat,” tambahnya.

Apabila dihubungi Berita Harian (BH) pada tengah hari Selasa, juruterbang tersebut menyatakan kejadian itu berlaku apabila beliau sedang dalam perjalanan dari Tanah Merah, Kelantan dan hendak menuju ke Lapangan Terbang Subang, Selangor.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved