fbpx

Toyota Hilux mild hybrid 48V masuk pasaran Australia bermula Mac

Toyota Hilux mild hybrid 48v australia 01

TOYOTA Hilux Hybrid 48V, yang dilancarkan di Eropah pada Disember tahun lalu, kini telah pun diperkenalkan di Australia menerusi versi facelift.

Sama seperti model pasaran Eropah, Hilux facelift untuk negara Down Under itu menggabungkan enjin turbodiesel 2.8-liter empat silinder sedia ada dengan teknologi mild hybrid yang terdiri daripada penjana motor, bateri 48 volt dan penukar DC/DC.

Menurut Toyota, teknologi tersebut memberikan Hilux sistem Stop/Start, membantu menjadikan enjin lebih lancar serta meningkatkan kecekapan bahan api kira-kira 6 hingga 10 peratus, bergantung kepada varian.

Untuk pasaran Australia, teknologi mild hybrid 48V itu disertakan secara standard pada varian 4X4 Rogue dan SR5 double cab automatik, dan ditawarkan secara opsyen untuk 4X4 SR double cab.

Selain itu, semua varian mild hybrid turut dilengkapi dengan sistem Multi-Terrain Select yang menawarkan enam mod pemanduan.

Bagaimanapun, tidak seperti di Eropah, Hilux facelift Australia diberikan penampilan lebih segar. Gril oktagon telah direka semula, manakala bampar hadapan kini kelihatan lebih menonjol dengan liang berbentuk trapezoid dan perumah lampu kabus baharu.

Sesetengah varian juga mendapat gril bercorak sarang lebah dan peredam tailgate.

Dari segi kelengkapan, semua varian SR double cab automatik kini menampilkan enam sensor parkir (dua di hadapan, empat d belakang), manakala varian SR5, Rogue dan GR Sport mendapat pad pengecas wayarles dan dua port USB-C.

Hilux facelift akan tiba di bilik pameran Toyota di seluruh Australia bermula Mac ini, dengan harga jualan antara AUD54,130 hingga AUD71,530 (RM167,800 hingga RM221,739) untuk varian-varian mild hybrid.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved