fbpx

Lewis Hamilton bakal pindah ke Ferrari dalam F1 2025?

lewis hamilton ferrari – maltatoday

BANYAK pula berita Formula Satu (F1) kebelakangan ini. Selepas ura-ura Petronas mahu bawa F1 kembali ke Sepang, kini Lewis Hamilton pula dikatakan bakal memandu untuk pasukan Ferrari tahun depan.

Pelumba warga Britain Lewis Hamilton mengenakan topi keledar mempromosikan warna golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) di Qatar musim lalu. - Foto ihsan Facebook/Lewis Hamilton

Juara dunia tujuh kali itu dilaporkan bersetuju untuk berpindah dari Mercedes-AMG Petronas ke Scuderia Ferrari untuk musim 2025. Berita ini telah disiarkan oleh beberapa rangkaian berita utama seperti Autosport dan PlanetF1.

Hamilton yang akan berumur 40 tahun menjelang 2025, dijangka berganding dengan Charles Lecrec yang juga baru sahaja menandatangai kontrak dengan Ferrari minggu lepas.

Hamilton masih mempunyai kontrak dengan Mercedes sehingga hujung 2025, tetapi rupanya tahun kedua kontrak itu hanyalah pilihan untuk diambil oleh beliau.

Setakat ini, masih belum disahkan sama ada Hamilton benar-benar telah menandatangani kontrak dengan gergasi Itali itu. Ferrari dan Mercedes pula masing-masing menolak untuk memberikan sebarang komen berkenaan perkembangan ini.

BBC Sport mula melaporkan bahawa mereka telah mengesahkan perpindahan itu sebagai suatu “kemungkinan besar”.

Hamilton mendominasi sukan F1 bersama Mercedes dalam era turbo hibrid, merangkul enam dari tujuh kejuaraan dan lapan takta pengeluar bersama pasukan itu.

Berita perpindahan Hamilton ini juga telah menjadi sensasi sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Sama-sama kita nantikan, dan kami juga akan melaporkan sebaik sahaja kami mendapat perkembangan terkini berkenaan hal ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved