fbpx

Pemandu Thailand tersangkut di jambatan gantung gara-gara GPS

tersangkut di jambatan gantung thailand

GPS sepatutnya membantu pemandu tiba ke destinasi dengan lebih cepat namun kadang-kala teknologi itu tidak berfungsi dengan baik sehingga menyebabkan pengguna tersesat.

Itulah yang berlaku kepada seorang pemandu di Thailand baru-baru ini. Lebih malang lagi, wanita itu bukan sahaja tersesat malah keretanya tersangkut di sebuah jambatan gantung berketinggian 120 meter akibat mengikuti arahan GPS.

Menurut laman web Thaiger yang memetik laporan ThaiRath, kejadian berlaku pada 28 Januari lalu di Sungai Yom yang terletak di daerah Sung Men di Phrae.

Kereta jenis Honda City yang dipandu wanita malang itu tidak dapat bergerak selepas salah satu daripada tayar hadapannya tersangkut di celah kayu jambatan tersebut. Difahamkan kereta itu berada 15 meter dari hujung jambatan.

Wanita tersebut memberitahu pasukan penyelamat bahawa itu merupakan kali pertama beliau menjejakkan kaki ke kawasan tersebut untuk melawat rakan beliau yang tinggal di seberang sungai.

Beliau tidak tahu bahawa terdapat sebuah jambatan baru yang terletak 30 hingga 40 meter dari jambatan gantung itu.

Sebelum kejadian itu berlaku, wanita itu dikatakan sudah menyeberangi jambatan tersebut namun selepas menemui jalan mati, beliau mengambil keputusan untuk berpatah balik.

Malangnya, ketika itulah salah satu daripada lantai kayu jambatan tersebut patah sehingga menyebabkan tayar keretanya tersepit.

“Saya keluar untuk meminta bantuan penduduk tempatan. Saya bukan orang tempatan dan tidak tahu jalan di sini. Pada masa akan datang, saya berharap akan ada tanda amaran kepada pemandu supaya tidak menyeberangi jambatan,” katanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved