fbpx

Genesis GV70 Overland Project SUV mewah untuk taukeh durian

genesis gv70 project overland 01

JIKA anda seorang taukeh ladang durian atau kontraktor besar dan mahu mencari kenderaan harian yang sesuai, tapi berbeza dari orang lain, mungkin boleh lihat Genesis GV70 Overland Project ini.

Sejak pelancarannya, Genesis GV70 menjadi antara model paling mewah dalam barisan Hyundai Motor Group. Ia bakal diberikan facelift tidak lama lagi, tetapi sebelum itu, GV70 nampaknya akan menerima versi off-road, hasil kerjasama dengan Delta.

Buat masa ini, ianya masih konsep, dan GV70 Overland Project ini direka sebagai meraikan sambutan ulang tahun ke-40 Delta. Konsep ini telah mengubah SUV serba mewah ini menjadi jentera yang mampu meredah laluan off-road.

Suspensi telah ditinggikan sebanyak dua inci, manakala rim 18-inci Classic B Rugged berwarna hitam adalah lebih lebar, terkeluar dari badan kenderaan. Dengan tayar Continental ATR yang besar, maka tidak hairanlah gerbang rodanya juga dikembangkan lagi.

Lebih menampakkan rupa off-road adalah lampu PIAA di bumbung, selain lampu Baja Style yang dipasang dalam gril. Untuk mereka yang akan membawa muatan lebih, terdapat juga rak bumbung khas dengan tempat mengikat.

Genesis GV70 Project Overland ini akan membuat penampilan sulung di Essen Motor Show, Jerman pada 10-11 Disember depan. Menariknya, ia akan dipamerkan di ruang pameran Continental.

Berkenaan GV70 facelift yang kami sebut tadi, SUV ini bakal menerima rupa depan yang diperbaharui, lampu seperti G90, dan gril rekaan baharu. Untuk kabin, dilaporkan GV70 facelift akan dilengkapi dengan skrin melengkung OLED bersaiz 27-inci.

Apa pendapat anda dengan GV70 Overland Project ini, sesuai dengan taukeh ladang durian dan para kontraktor?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved