fbpx

Qabil Irfan juara dunia FIM MiniGP 2023 kategori 160cc

fim minigp 2023 02

PELUMBA Malaysia, Qabil Irfan muncul juara dalam FIM MiniGP World Series kategori 160cc baru-baru ini yang berlangsung di Circuit Ricardo Tormo, Valencia, Sepanyol. Sementara itu, Alvaro Lucas dari Sepanyol menjuarai kategori 190cc.

Gambar oleh: Facebook FIM MiniGP Malaysia

Menduduki posisi depan sepanjang perlumbaan Race 1, tetapi saingan sengit diberikan oleh Zaragoza yang tamat di tempat kedua hanya 0.1 saat di belakangnya. Togashi pula yang bermula di petak kelapan tamat di tempat ketiga.

Gambar oleh: MotoGP

Dalam Race 2, Irfan tahu sama ada menang di tempat pertama atau kedua akan melayakkan dirinya menjadi juara 160cc bagi tahun 2023. Pelumba negara itu menang lagi dalam perlumbaan ini, memang pulun habis!

Ini diikuti Togashi (Jepun) di tempat kedua, 1.2 saat di belakang Irfan dan diikuti Zaragoza (Sepanyol) di tempat ketiga.

Sementara itu dalam kategori 190cc, Lucas menjadi juara keseluruhan FIM MiniGP 2023, diikuti Edoardo Savino dan Lorenzo Pritelli masing-masing di tempat kedua dan ketiga.

Tahniah Engear ucapkan buat Qabil Irfan, semoga terus berjaya dalam sukan ini dan dapat mengharumkan nama negara!

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved