fbpx

Sistem audio iXoost tembus pasaran Malaysia, harga dari RM80k hingga RM240k

iXOOST Launch Event_03

JENAMA audio mewah dari Modena, Itali iaitu iXoost telah mengumumkan kemasukannya ke pasaran Malaysia dengan penawaran rangkaian pembesar suara eksklusif dalam reka bentuk automotif.

Setiap sistem audio iXoost adalah sebuah karya seni buatan tangan yang sangat teliti untuk memberikan pengalaman audio dengan kejelasan yang tinggi.

Portfolio produk iXoost untuk pasaran tempatan terdiri daripada lapan model pembesar suara seperti berikut:

ESAVOX Automobili Lamborghini

Sistem bunyi mewah yang dihasilkan daripada ekzos tulen Lamborghini, Esavox menampilkan casis monocoque karbon, sistem penyerap getaran pasif dan subwoofer 10 inci.

Ia mempunyai tiga amplifiers 400 watt yang disepadukan bersama teknologi Bluetooth 5.0 Apt-X. Ia boleh didapati dalam beberapa kombinasi warna ikonik Lamborghini iaitu Green Gea, Grey Keres Matte, Orange Anthaeus, Red Epona, Blue Uranus dan White Siderale.

AVALÁN Automobili Lamborghini

Menggandingkan ekzos Lamborghini Huracán Tecnica dengan jeriji heksagon untuk audio berkualiti tinggi.

Ia menampilkan amplifier kelas D 80 watt menjanakan dua tweeter masing-masing berukuran satu inci dan dua pemacu lima inci. Boleh didapati dalam warna Viper Green Shiny – Contrast Bianco Isi Shiny, Blu Aegeus Matt – Contrast Blu Astraeus Matt dan Bianco Asopo Shiny – Contrast Viper Green Shiny.

AMG Performance Luxury Audio

Diinspirasikan daripada AMG GT Black Series, ia dilengkapi dengan casis monocoque gentian karbon, jeriji aluminium, rekaan ekzos AMG GT serta dua rangkaian dinamik dua woofer, empat tweeter dan dua pantulan bass.

Pirelli P ZERO™ Sound

Dihasilkan dengan kerjasama Pirelli, sistem ini menampilkan mid-woofer 130 mm, tweeter sutera 25 mm dalam tayar F1 yang sebenar.

Untuk mereka yang lebih menggemari dimensi yang lebih kecil, terdapat model skala tayar terowong angin rekaan Pirelli Design. Ia tersedia dalam tiga warna berbeza iaitu kuning, merah dan putih.

XiLO

XiLO menampilkan casis kayu dan aluminium, dilengkapi dengan pancarongga ekzos buatan tangan serta dikuasakan oleh amplifier 2X100 + 1X200 Watt.

Pengguna boleh menstrim fail muzik daripada telefon pintar, tablet dan komputer menggunakan Bluetooth aptX, yang mampu menukarkan bunyi secara serta merta untuk menghasilkan semula audio asalnya.

Radial 6

Bertemakan dunia aeronautik, sistem ini menampilkan gabungan unik tweetermid-range dan woofer. Apa yang menarik, pembesar suaranya sedikit condong ke belakang untuk mengedarkan bunyi secara seragam.

Disokong dengan kedudukan tweeter yang bersebelahan, audio yang dihasilkan lebih seimbang dengan efek stereofonik yang optimum.

KUBO Abarth 595 dan KUBO Abarth 695

Eksklusif untuk peminat Abart, sistem hi-fi ini menggabungkan pembesar suara Bluetooth yang disambungkan ke replika ekzos Record Monza yang direka untuk meraikan rekod kelajuan Carlo Abarth di litar bersejarah Itali.

Varian edisi terhad 695 didedikasikan sempena ulang tahun ke-70 Scorpion. Ia dilengkapi dengan tweeter kubah mikrofiber dan satu pembesar suara mid-range, semuanya dikuasakan oleh amplifier 1×100 watt.

Bluetooth Speaker Helmets

Sistem audio ini menyepadukan komponen canggih dalam topi keledar yang unik dan boleh diperibadikan. Produk pertama dalam siri ini adalah Dovi #04 Sound, pembesar suara Bluetooth yang diperbuat daripada topi keledar SR-GP keluaran Suomy untuk Andrea Dovizioso.

Dalam kerjasama berasingan bersama Bell Helmets dan dengan kebenaran keluarga Hunt, iXoost turut mencipta pembesar suara Bluetooth dalam topi keledar juara dunia Formula 1 1976, James Hunt.

Rangkaian penuh produk iXOOST dikonfigurasi mengikut pesanan untuk memastikan pengalaman eksklusif untuk setiap pelanggan, dan boleh ditempah mulai hari ini.

Setiap pesanan dijangka mengambil masa selama tiga hingga empat bulan untuk disiapkan. Harga berbeza mengikut model individu, antara RM80,000 hingga RM240,000.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved