fbpx

Kia Telluride X-Pro ‘dikotorkan’ untuk Rebelle Rally

kia telluride x-pro rebelle rally 01

ACARA Rebelle Rally akan bermula pada 12 Oktober depan, dan Kia berkempen menggunakan Telluride X-Pro. Beberapa perubahan dilakukan pada SUV itu bagi membolehkannya mengharungi padang pasir California dan Nevada sejauh 1,600 batu (2,574km).

Telluride ini mendapat beberapa naik taraf seperti rak bumbung, bampar depan dan belakang kesemuanya dari Baja Forged. Bampar baharu ini meningkatkan sudut approach dan departure, bersama suspensi yang dinaikkan sebanyak 1.5-inci.

Untuk perlindungan bawah enjin, ia mendapat skid plate, kemudian tayar adalah BF Goodrich T/A K02 bersama rim KMC716 18-inci. Kia Telluride ini juga dilengkapi cangkuk tunda, jika diperlukan.

Verena Mei akan memandu Telluride dalam rali tahun ini, manakala Susie Saxton sebagai jurumudi. Steven Centre, COO Kia America berkata, mereka “teruja melihat” apa yang Telluride X-Pro boleh lakukan untuk acara tahun ini.

Ini bukanlah kali pertama Kia mengambil bahagian dalam Rebelle Rally dengan Telluride. Penyertaan pertama adalah pada 2020, hampir mendapat tempat pertama.

Tahun lepas, mereka menyertai dengan Sportage 2023 yang telah dimodifikasi, yang berlumba dengan pikap Santa Cruz dari pasukan Hyundai. Pada 2021 pula, mereka menggunakan dua Sorento PHEV, tamat di tempat kedua dan ketiga.

Kia mengemas kini Telluride untuk model tahun 2023. Dari segi kosmetik, ia memperoleh bampar baharu, lampu dinaik taraf, dan beberapa perubahan lain termasuk trim lebih rugged. Enjin dikekalkan, iaitu 3.8-liter V6 yang menjana 291hp.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved