fbpx

Ford Mustang Mach-E kini dengan versi rally pula, spoiler seperti Focus RS

ford mustang mach-e rally 05

ANDA bayangkan jika nama Mustang menjadi SUV elektrik tidak cukup gila, kini ia ditukar menjadi jentera rally pula. Amacam? Perkenalkan Ford Mustang Mach-E Rally.

Ia hadir dengan gaya yang sepadan dengan namanya, seperti stripe badan, spoiler belakang mirip Focus RS, badan yang lebih kembang, splitter depan, bumbung hitam, dan panel depan yang menempatkan lampu kabus rally.

Sistem suspensi juga ditala khas untuk Mach-E Rally, ia 20mm lebih tinggi dari varian GT. Suspensi ini terdiri dari penyerap hentak MagneRide, bersama brek depan 385mm dengan kaliper Brembo. Rim adalah 19-inci dengan tayar bersaiz 235/55.

Ford bukanlah suatu nama yang asing dalam dunia rally. Prototaip model ini telah diuji dan ‘dilenjan’ oleh para jurutera dan juruteknik sejauh 800km di litar rally khas di fasiliti Michigan Proving Ground mereka. Cukup serius?

Terdapat mod pemanduan RallySport yang membolehkan anda menggelungsur ala pemandu profesional, dengan respon pendikit minyak yang lebih tepat dan linear. Pengendalian juga ditambah baik dengan suspensi yang lebih agresif, dan lihat sahaja tayar Michelin CrossClimate2 padanya.

Baik, untuk kuasa, ia dibekalkan dengan setup dwi-motor yang memberikan output 480hp dan 880Nm tork oleh bateri 91kWh. Tetapi jarak pemanduan tidak didedahkan buat masa ini.

Ford Mustang Mach-E Rally boleh didapat dengan warna Grabber Blue, Shadow Black, Eruption Green, dan Grabber Yellow. Sementara itu warna Star White dan Glacier Gray merupakan pilihan dengan kos tambahan.

Ford akan mula menerima tempahan jentera rally elektrik ini awal tahun depan, dan penghantara menyusul tidak lama selepas itu. Menarik?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved