fbpx

Setia dengan Ford selama 90 tahun, atuk ini dapat pandu Mustang Mach-E

ford 101 tahun 02

ADALAH menjadi perkara yang menarik untuk melihat mereka yang lahir pada 1920-an atau berusia lebih 100 tahun masih sihat untuk memandu.

Sama seperti Harold Baggott yang lahir pada 1920, dia masih rajin memandu setiap hari. Ya, seorang atuk yang berumur 101 tahun.

Baru-baru ini, Baggott dapat cuba memandu Mustang Mach-E baharu dari Ford. Mengapa? Ini kerana beliau telah setia dengan jenama itu selama 90 tahun. Baggott mula memandu pada usia 10 tahun menggunakan Ford Model T milik keluarganya, dia hanya memperoleh lesen pada 1936, iaitu enam tahun kemudian.Boleh dikatakan Baggott seorang peminat Ford.

Kereta pertamanya ialah Ford 8 Popular yang dibeli pada 1937 dengan harga £100 (RM576). Tahun berikutnya, dia membeli pula sebuah Ford Anglia. Keluarga Baggott telah memiliki 20 buah Ford dan beberapa kenderaan komersil jenama sama untuk menjalankan perniagaan bas dan pelancongan mereka. Malah hingga hari ini Baggott masih berminat dalam industri automotif.

“Sejak berumur 10 tahun, saya berminat dalam permotoran dan hari ini, saya turut berminat dengan langkah kerajaan yang beralih dari enjin pembakaran dalaman kepada kenderaan elektrik,” kata Baggott.

“Saya sangat menghargai sejarah pemanduan dengan Model T ini dan teruja melihat apa yang cucu-cicit saya akan pandu di masa akan datang.”

Ford UK baru-baru ini memberi peluang Baggott memandu Model T 1915 yang telah direstorasi sepenuhnya sebelum membenarkan beliau memandu Mustang Mach-E bersama keluarganya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved