fbpx

Edit Automotive g11 projek restomod dari Porsche 911, hanya 99 unit

edit automotive g11 12

EDIT Automotive mendedahkan g11, hasil kerja terbaharu mereka iaitu sebuah kereta sports dibina khas berasaskan Porsche 911 generasi keenam (997).

Direka oleh Petr Novague, setiap g11 membawakan falsafah keringkasan bertujuan memberikan pertalian terus antara pemandu dengan jentera. Sebanyak 99 unit dirancang untuk dihasilkan.

Berkenaan kereta yang menjadi asas, Porsche 911 (997) merupakan generasi keenam jentera sports itu yang dikeluarkan antara 2005 hingga 2013. Edit memilih generasi ini kerana ia menawarkan pengalaman mekanikal sebenar yang terakhir sebelum 991 tiba dengan stereng bantuan elektrik.

Penghasilan g11 bermula dengan 997 versi wide-body (badan lebar) seperti Carrera 4S dan 911 GT3, dengan pilihan enjin 3.6-liter atau 3.8-liter naturally-aspirated yang menghasilkan sekitar 325hp hingga 400hp.

Setiap enjin dileraikan, komponen-komponen haus diganti, dan bearing IMS baharu serta pelapik silinder stainless-steel dipasang. Selain enjin, Edit Automotive juga merombak semula bahagian dalaman dengan bahan-bahan premium dan mengekalkan rasa analog untuk pengalaman pemanduan unik.

Tetapi elemen seperti pendingin hawa, pemanas tempat duduk, dan Traction Control dikekalkan. Terdapat ciri tambahan seperti pengecas telefon dan sambungan Bluetooth,

Di luar, kereta direstorasi dengan bampar depan dan belakang kustom gentian karbon. Edit berkata rupa mengambil inspirasi dari Butzi Porsche original dimana 911 mendapat lampu belakang rendah dan dekat dengan jalan.

Suspensi asal ditukar dengan set Ohlins dengan penyerap hentak boleh-laras. Ciri lain termasuklah short-shifter, sistem ekzos prestasi, rim forged, dan brek baharu dengan cakera GT3 dan kaliper Brembo. Mahu lebih prestasi? Tambah sahaja brek karbon-seramik dan limited-slip differential.

Spesifikasi setakat ini semua mantap dan lazat. Bagaimana pula dengan pengerasnya? Bersedia untuk harga super premium untuk jentera restomod sebegini.

Harga bagi Edit Automotive g11 bermula dari 170,000 Euro (RM853,510) dan boleh dikustom lagi mengikut kehendak anda. Pelbagai pilihan boleh dibuat seperti warna cat badan, warna dalaman, dan bahan digunakan.

Setiap unit g11 juga akan diberikan nombor siri khas untuk menunjukkan eksklusiviti dan ketulenannya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved