fbpx

Nissan Almera facelift 2023 masuk pasaran Thailand – harga dari RM73k

Nissan Almera facelift thailand 02

ENAM bulan selepas diperkenalkan di Amerika Syarikat, Nissan Almera facelift (atau dikenali sebagai Versa di AS) kini dilancarkan pula untuk pasaran Thailand.

Dari segi reka bentuk, sedan kompak ini menampilkan gril V-Motion generasi baharu yang lebih besar dan lebar berbanding sebelum ini.

Seperti Versa, Almera untuk pasaran Thailand mendapat susunan bar melintang yang disudahi dengan kemasan krom pada bahagian hujung. Turut disertakan adalah logo baharu Nissan.

Model facelift ini turut membawakan pilihan warna baharu yang dikenali sebagai Gray Sky Pearl. Menurut Nissan, warna ini boleh berubah mengikut keadaan dan sudut pandangan.

Dalam keadaan cahaya rendah, warna itu akan nampak keunguan manakala di bawah sinaran matahari, ia bertukar menjadi warna biru.

Lebih menarik lagi, warna itu nampak seperti warna solid apabila dilihat dari jauh tetapi apabila diamati dari dekat, ia akan mula menunjukkan efek mutiara.

Untuk ruang dalaman pula, Almera facelift mengekalkan rekaan yang sedia ada, cuma kali ini ia dikemaskan lagi dengan warna biru pada papan pemuka dan panel pintu.

Antara kelengkapan yang tersedia termasuklah skrin sentuh berukuran lapan inci dengan sokongan Apple CarPlay dan Android Auto, sistem pengecaman suara dan pengecas wayarles.

Bergantung pada varian, Almera facelift kini dilengkapi dengan Tire Pressure Monitoring System (TPMS), High Beam Assist (HBA) dan Lane Departure Warning (LDW) sebagai ciri keselamatan baharu.

Ciri-ciri lain yang sedia ada seperti Rear Cross Traffic Alert (RCTA), Intelligent Around View Monitoring (IAVM), Moving Object Detection (MOD), Intelligent Forward Collision Warning (IFCW), Blind Spot Warning (BSW) dan Hill Start Assist (HSA).

Seperti sebelum ini, Almera facelift dikuasakan oleh enjin 1.0-liter turbo tiga silinder dengan 100 PS dan 152 Nm. Dipadankan dengan transmisi Xtronic CVT, ia dikatakan mempunyai kadar penggunaan bahan api sekitar 23.3 km/liter.

Berikut adalah harga jualan Almera facelift di Thailand mengikut varian:

  • E – 549,000 baht (RM72,586)
  • EL – 589,000 baht (RM77,874)
  • V – 659,000 baht (RM87,129)
  • VL – 699,000 baht (RM92,418)
Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved