fbpx

Nissan Almera terima facelift di AS, Malaysia bila pula?

Nissan Almera Versa facelift 02

SEDAR tak sedar, Nissan Almera generasi ketiga sudah berusia lebih tiga tahun dan ini bermakna sudah tiba masa untuk sedan kompak itu menerima facelift.

Buat pengetahuan anda, facelift ini diberikan untuk model pasaran Amerika Syarikat terlebih dahulu. Di sana, Almera dikenali dengan nama Versa.

Untuk model tahun 2023, Almera akan tampil dengan gril V-motion baharu yang lebih besar dan lebar. Bahagian ini tampil segar dengan susunan bar melintang yang disudahi dengan kemasan krom pada bahagian hujung dan logo Nissan baharu.

Bahagian bawah bampar depan turut direka semula dengan bukaan udara yang lebih lebar untuk penampilan lebih sporty. Sesetengah varian boleh didapati dengan rim aloi 17 inci baharu dan warna badan Gray Sky Pearl.

Rekaan ruang dalaman tidak berubah namun Nissan kini menawarkan kelengkapan tambahan untuk lebih nilai. Sebagai contoh, pelanggan boleh mendapatkan pakej S Plus yang merangkumi Apple CarPlay dan Android Auto dan tempat duduk belakang yang boleh dilipat secara 60/40.

Sementara itu, varian SV didatangkan dengan paparan Advanced Drive-Assist tujuh inci dan pad pengecas wayarless, manakala varian SR dengan skrin sentuh lapan inci, sistem audio lapan pembesar suara, hotspot Wi-Fi, Nissan Connect dan penghidup enjin kawalan jauh.

Dari segi keselamatan, setiap varian dilengkapi dengan Automatic Emergency Braking dengan Pedestrian Detection, Lane Departure Warning, Rear Automatic Braking dan High Beam Assist. Ciri-ciri seperti Blind Spot Warning dan Rear Cross Traffic Alert disertakan pada varian-varian tertentu.

Tidak seperti pasaran Malaysia, Almera (Versa) dikuasakan oleh enjin NA 1.6-liter empat silinder yang menjana 122 hp dan 154 Nm, dengan pilihan transmisi manual lima kelajuan atau Xtronic CVT.

Di Malaysia, Almera dilancarkan secara rasmi pada penghujung Oktober 2020 dengan harga bawah RM80,000. Anda rasa bila model facelift ini akan tiba di sini?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved