fbpx

Need For Speed Unbound tiba Disember ini – perlumbaan dengan inspirasi komik dan seni jalanan

need for speed unbound 02

SUDAH lama tiada Need For Speed terbaharu dan kini, francais permainan video perlumbaan popular itu akan kembali dengan siri terkini mereka, Unbound, pada Disember ini. Lebih tepat lagi, 2 Disember 2022 nanti.

Perkara pertama yang dapat anda lihat dari imej-imej disiarkan ini adalah seni grafik yang menjadi tema untuk aksi perlumbaan. Benar sekali, Unbound diinspirasikan dari seni jalanan dan buku komik.

Ia mungkin mengundang debat sama ada Need For Speed patut mengambil tema sebegini kerana ia begitu berbeza dengan siri-siri sebelum ini. Mungkin tidak mengapa untuk mengadakan sedikit perubahan, sejajar dengan peredaran masa dan permintaan, bukan?

Jika dilihat sebelum ini Need For Speed juga pernah mengambil langkah lebih kurang serupa dengan Underground dan Undergrond 2, dimana ia mula memasuki scene perlumbaan haram JDM di tengah bandar.

Ini sangat berbeza berbanding di awal francais seperti Hot Pursuit dan High Stakes dengan supercar eksotik Eropah yang dikejar polis di kawasan luar bandar seperti pergunungan dan jalan persekutuan.

Untuk Unbound ini, kami rasa tetap teruja untuk melihat hasilnya dan mungkin mencuba sendiri bermain nanti. Ini kerana penulis sendiri membesar dengan siri Need For Speed seperti NFS3, High Stakes, Most Wanted, Porsche Unleashed, dan Underground.

Kereta-kereta yang dipaparkan setakat ini juga nampak menarik, seperti Mercedes 190E dan sebuah jentera seakan kereta drift (kami tak pasti model apa).

Aksi perlumbaan akan bertempat di sebuah bandar dinamakan Lakeshore, iaitu lokasi fiksyen (rekaan) yang mirip seperti Chicago, Amerika Syarikat. Ia bermula dengan sebuah rompakan kereta berharga di sebuah bengkel.

Apa pendapat anda mengenai Need For Speed baharu ini dan konsepnya? Sementara itu, jemput tonton trailer-nya di bawah.

Lihatkan Ulasan (1)
  • I am a website designer. Recently, I am designing a website template about gate.io. The boss’s requirements are very strange, which makes me very difficult. I have consulted many websites, and later I discovered your blog, which is the style I hope to need. thank you very much. Would you allow me to use your blog style as a reference? thank you!

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved