fbpx

Ford Ranger Stormtrak dilancarkan di Thailand, harga dari RM164k

Ford Ranger Stormtrak 01

FORD terus memperkembangkan barisan Ranger di pasaran Thailand dengan pengenalan varian baharu yang dikenali sebagai Ranger Stormtrak.

Ia diposisikan antara varian Wildtrak dan Raptor, dengan harga jualan bermula dari 1,264,000 baht (~RM163,679), iaitu 200,000 baht (~RM25,898) lebih mahal berbanding Wildtrak dan 505,000 baht (~RM65,394) lebih murah berbanding Raptor.

Dari segi penampilan, Stormtrak hampir serupa dengan Ranger Wildtrak X yang diperkenalkan di Eropah dan Australia pada bulan lalu. Bagaimanapun, naik taraf yang dibawanya terhad kepada visual sahaja kerana ia tidak mendapat suspensi Bilstein, tayar off-road dan perlindungan bawah badan seperti Wildtrak X.

Stormtrak tampil dengan lampu LED tiga poin yang diintegrasikan pada gril, tulisan ‘Ranger’ berwarna hitam pada bonet dan rim aloi 20 inci. Ia juga mendapat grafik hitam pada bahagian belakang, trim merah pada bampar dan rim, dan lencana Stormtrak pada pintu dan tailgate.

Untuk pasaran Thailand, model ini ditawarkan dalam warna Arctic White, Meteor Grey, Absolute Black dan Sedona Orange. Turut disertakan adalah sistem rak fleksibel pada bahagian belakang yang kelihatan seperti spoiler gergasi.

Ruang dalaman pula menampilkan jahitan kontras berwarna merah, tulisan ‘Stormtrak’ pada papan pemuka dan tempat duduk dengan balutan upholsteri kulit dan suede Miko.

Untuk kelengkapan, terdapat kluster instrumen digital berukuran 12.4 inci, skrin sentuh infohibur 12 inci, sistem pendingin hawa dua zon, tuil gear elektronik (e-shifter) dan brek parkir elektronik. Sistem ADAS dengan Adaptive Cruise Control, Active Park Assist dan kamera 360 darjah juga tersedia.

Ranger Stormtrak dikuasakan oleh enjin 2.0-liter EcoBlue bi-turbo diesel yang menghasilkan 210 PS pada 3,750 rpm dan 500 Nm dari 1,750 hingga 2,000 rpm. Enjin ini digandingkan dengan transmisi automatik 10 kelajuan dan sistem pacuan 4WD.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved