fbpx

Imej terperinci Geely Boyue Cool didedah, boleh jadi X70 versi sport?

geely boyue cool 2023 08

GEELY baru-baru ini telah mendedahkan gambar dan spesifikasi terperinci SUV kompak mereka, iaitu Boyue Cool. Pra-jualan akan bermula awal bulan ini dan dijangka dilancarkan secara rasmi tidak lama lagi.

Boyue Cool disasarkan khas untuk kumpulan pelanggan muda, dengan nama “Cool” bermaksud Creative, Opening, Outdare, dan Love – menurut Geely.

Rekaan keseluruhan SUV ini menampilkan bahasa rekaan “Starbust Vision” geely, memberikan bentuk-bentuk bersegi dan garisan tajam padanya. Empat warna akan ditawarkan iaitu putih, biru, hijau, dan kelabu dengan dua pilihan warna kabin – kelabu dan beige.

Dari segi dimensi, Boyue Cool mempunyai ukuran 4,510mm panjang, 1,865mm lebar, 1,650mm tinggi, dengan jarak roda 2,701mm. Terdapat 39 ruang simpanan dalam kenderaan dengan kapasiti kargo 571 liter.

Geely Boyue Cool akan dipacu oleh enjin 1.5-liter 4-silinder turbo dengan output 178hp dan 290Nm, serta dipadankan dengan kotak gear dwi-klac 7-kelajuan. Geely mendakwa pecutan 0-100km/j boleh dibuat dalam 7.9 saat.

Ruang dalaman mendapat panel instrumen 10.25-inci, paparan tengah menegak 13.2-inci, bumbung panoramik, dan lampu suasana dengan 72 warna.

Untuk keselamatan, Geely Boyue Cool didatangkan dengan sistem ADAS level 2 bersama 13 ciri termasuklah Intelligent Cruise Control, Autonomous Emergency Braking Pedestrian, dan Emergency Lane-Keeping.

Menurut Geely, akan terdapat beberapa kemaskini OTA (over the air) yang akan menyokong fungsi-fungsi tambahan seperti pengecaman muka untuk menghidupkan enjin dan pelarasan posisi tempat duduk secara automatik.

Mungkinkah Boyue Cool sesuai dijadikan Proton X70 versi sport? Komen pendapat anda.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved