fbpx

Hyundai Sonata 2024 facelift, tetapi dapat perubahan reka bentuk drastik!

hyundai sonata 2024 06

BIASANYA perubahan drastik dari segi reka bentuk kereta hanya hadir bila beralih ke generasi baharu. Tetapi tidak dengan Hyundai Sonata facelift 2024, ia masih model generasi kelapan yang dilancarkan pada 2019, tetapi membawakan rombakan menyeluruh dari segi penampilannya.

Paling ketara di bahagian depan ialah bar LED lebar memanjang, sama seperti Staria. Imej-imej yang disiarkan ini merupakan model N Line yang lebih sporti. Varian ini mendapat tips ekzos quad dan rim aloi 19-inci.

Hyundai juga telah mereka semula lampu belakang Sonata ini dengan rekaan lebih rata, dan bahagian luarnya tidak lagi menaik sehingga bucu but belakang. Logo H juga telah direndahkan sedikit, di bawah bar lampu.

Kedua-dua varian biasa dan N Line juga telah mendapat bampar baharu sepenuhnya, menjadikan Sonata ini kelihatan lebih agresif.

Perubahan ini tidak terhad di bahagian luar. Ruang kabin Sonata 2025 juga telah menampilkan paparan skrin melengkung ala BMW, pertama kali untuk Hyundai. Kluster instrumen dan infotainmen kedua-duanya bersaiz 12.3-inci, terletak dalam kepingan paparan yang sama.

Perubahan lain yang dapat dilihat adalah rekaan corong pendingin hawa bersambung, roda stereng baharu dengan empat titik (H dalam kod Morse), dan tuil gear yang diubah kepada stereng untuk memberikan konsol tengah yang lebih ringkas.

Tiada perincian dari segi mekanikal, tetapi beberapa imej intipan di luar negara menunjukkan lencana AWD, mungkin versi N sepenuhnya?

Hyundai Sonata 2024 ini sedang dipamerkan di Seoul Mobility Show sehingga 30 Mac, dijangka maklumat teknikal akan diumumkan dalam masa terdekat.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved