fbpx

Buku manual pemilik ada kesalahan, Subaru WRX 2022 dipanggil semula

subaru wrx 2022 08

SUBARU terpaksa memanggil semula lebih dari 4,600 unit model WRX 2022 disebabkan terdapat kesilapan dalam manual pemilik.

Menurut National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), manual itu berkemungkinan mengandungi arahan tidak betul untuk melaras sensitiviti lampu tinggi. Ia berkemungkinan menyebabkan kereta yang terbabit melanggar undang-undang Federal Motor Vehicle Safety Standards.

Panggilan semula itu melibatkan 4,615 unit WRX 2022 iaitu yang dilengkapi dengan ciri bantuan lampu tinggi itu. Kereta yang tidak hadir dengan ciri itu adalah terkecuali.

Arahan dalam manual itu telah merujuk kepada suis pemalap lain yang mungkin meningkatkan risiko kemalangan.

Subaru telah peka akan masalah ini pada Oktober lepas, menghabiskan dua bulan berikutnya menyiasat isu ini sebelum mengambil keputusan panggila semula itu. Mereka menyatakan tidak menerima sebarang kemalangan, kecederaan atau masalah berkenaan kesalahan ini.

Subaru WRX 2022 merupakan model yang direka semula dengan pelantar dan enjin baharu, dalam pakej yang sudah dikenali. Ia membawakan casis yang lebih tegar dari sebelum ini.

Subaru WRX dikuasakan oleh enjin 2.4-liter turbo boxer 4-silinder, peningkatan dari 2.0-liter. Enjin ini menjana 271hp dan 349Nm tork, dan kuasa dihantar ke semua roda melalui sistem AWD dan pilihan manual 6-kelajuan atau CVT.

Walaubagaimanapun, panggilan semula ini tidak memerlukan pemilik untuk hadir ke pusat servis. Subaru akan mengirim maklumat pembetulan kepada pemilik untuk dimasukkan ke dalam buku manual.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved