fbpx

Daihatsu Gran Max kekal pilihan rakyat Malaysia dalam segmen kenderaan komersial ringan

Daihatsu Gran Max

DAIHATSU Malaysia telah mengumumkan prestasi jualan bagi tahun 2022 dengan sejumlah 1,190 unit pikap dan van panel Gran Max (dalam versi manual dan automatik) berjaya diserahkan.

Menurut syarikat itu, pencapaian ini menjadikan Gran Max model pikap dan van panel pilihan nombor satu di Malaysia bagi segmen kenderaan komersial ringan bawah 2.0L.

Van panel Gran Max mengekalkan kedudukannya sebagai varian paling laris dan penyumbang terbesar kepada jualan keseluruhan Daihatsu Malaysia dengan catatan 54 peratus.

Walaupun industri automotif berdepan cabaran di peringkat global yang diakibatkan oleh gangguan rantaian bekalan dan kelembapan ekonomi, Daihatsu Malaysia masih mencatat prestasi jualan yang memberangsangkan terima kasih kepada pengenalan Gran Max Minor Change (MC) pada Jun tahun lalu.

Kedua-dua model pikap dan van panel Gran Max dikemas kini dengan beberapa ciri baharu seperti tingkap kuasa, sistem pemain multimedia, kamura undur dan port pengecas USB 12V-24V.

Arman Mahadi, Pengarah Urusan Daihatsu (Malaysia) Sdn. Bhd. berkata pihaknya menyasarkan untuk memberikan pengalaman pemanduan menyeluruh dengan menyediakan keselesaan, kebolehpercayaan, keselamatan serta kemudahan dan praktikaliti.

“Kami sentiasa berterima kasih kepada semua pelanggan korporat dan individu kami atas sokongan berterusan mereka terhadap jenama Daihatsu dan penghargaan ikhlas kami juga ditujukan kepada semua pengedar Daihatsu, rakan niaga yang berjaya mengharungi tahun yang mencabar bersama-sama,” tambah beliau.

Bagi tahun 2023, Daihatsu Malaysia akan memulakan pelan transformasi perniagaan dan pengembangan rangkaian peniaga di Utara, Selatan dan Timur Malaysia.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved