fbpx

Individu buat kerja gila bina bangsal parkir kereta di tengah jalan

mbk bangsal tengah jalan 01

KETIADAAN ruang tempat letak kereta yang mencukupi di kawasan perumahan bukanlah suatu masalah baharu. Mungkin kerana inilah seorang penduduk di taman perumahan Seri Mahkota, Kuantan bertindak untuk membina sebuah bangsal di tengah jalan.

Bagaimanapun, perbuatan itu mengundang padah apabila bangsal haram itu berjaya dikesan oleh anggota penguatkuasa Majlis Bandaraya Kuatan (MBK) ketika menjalankan pemeriksaan di kawasan itu.

Menerusi satu hantaran di laman Facebook rasmi, MBK menganggap perbuatan itu sebagai tindakan luar biasa.

“Lagi kes luar biasa. Bangsal diletakkan di tengah jalan bagi tujuan parkir. Kejadian berlaku di Seri Mahkota. Notis arahan pengalihan telah dikeluarkan. Atas kegagalan mematuhi notis, tindakan penguatkuasaan akan diambil,” tulis MBK.

Ketua Seksyen Perhubungan Awam dan Korporat MBK, Norkamawati Kamal berkata notis arahan pengalihan telah dikeluarkan selama tujuh hari ke atas pemilik kenderaan terbabit.

“Jika pihak pemilik kenderaan atau pihak berkaitan gagal mematuhi notis tersebut, tindakan sitaan bakal diambil.

“Kadar sitaan kita kenakan sebanyak RM100 sehari sehingga pemilik atau pihak berkaitan menebus kenderaan ini,” katanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved