fbpx

Harley-Davidson lelong 2 unit Low Rider El Diablo untuk tujuan amal

Harley-Davidson Low Rider El Diablo lelong 01

HARLEY-Davidson Petaling Jaya baru-baru ini mengadakan majlis lelongan amal di mana dua unit Harley-Davidson Low Rider El Diablo telah berjaya dibida oleh dua pembida tertinggi.

Buat pengetahuan anda, Low Rider El Diablo merupakan model daripada program Icon Collections yang terhad kepada 1,500 unit sahaja untuk pasaran global. Dua unit berkenaan diperoleh oleh Harley-Davidson Petaling Jaya dan Harley-Davidson Penang melalui proses undian yang melibatkan semua wakil pengedar di Malaysia.

Dalam majlis tersebut, dua model edisi terhad tersebut berjaya dilelong masing-masing pada harga RM183,900 dan RM179,900 selepas bidaan dibuka pada harga RM172,900.

Daripada jumlah tersebut, H-D PJ dan H-D PG berjaya meraih kutipan sebanyak RM14,880 yang akan disalurkan kepada dua organsasi amal iaitu Persatuan Kanser Kebangsaan Malaysia (NCSM) dan Hospital Lam Wah Ee.

“Terima kasih kepada semua pembida kerana menyokong lelongan amal Low Rider El Diablo dan tahniah kepada kedua-dua yang berjaya kerana mereka bukan sahaja menyumbang kepada kebajikan tetapi juga memperoleh motosikal edisi terhad yang akan meningkat nilainya,” kata Rewi Hamid Bugo, Pengerusi Kumpulan Didi.

Berasaskan model Low Rider ST, versi El Diablo tampil dengan skema warna yang dihasilkan oleh Gunslinger Custom Paint. Ia dimulakan dengan warna El Diablo Bright Red untuk lapisan pertama dan Bright Red Sunglo untuk lapisan kedua.

Untuk efek yang lebih mendalam, warna El Diablo Dark Red dan Dark Red Pearl juga dikenakan pada sekeliling panel, sebelum disudahi dengan pinstripe Pale Gold yang dicat menggunakan tangan dan cat hitam pada enjin dan ekzos.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved