fbpx

Lelaki ini sempat keluar beberapa saat sebelum kapal terbangnya dilanggar kereta api

kapal terbang kereta api

KAPAL terbang yang membuat pendaratan kecemasan di jalan raya bukanlah sesuatu yang baharu kerana ia perkara yang tak dapat dielakkan.

Tetapi kadang-kadang lebih baik megelak dari mendarat di landasan kereta api seperti yang ditunjukkan di video di bawah.

Video dari orang awam yang menyaksikan kejadian memberikan gambaran dramatik saat juruterbang ditarik keluar dari pesawatnya beberapa saat sebelum pesawat itu dirempuh kereta api. Ya, hanya beberapa saat sahaja!

Tiada perincian mengenai punca kapal terbang itu terhempas, tetapi insiden itu berlaku kira-kira jam 2 petang di Los Angeles, California, tidak berapa lama selepas ia berlepas.

Pesawat itu terhempas betul-betul di atas landasan kereta api dan orang awam serta anggota polis berjaya mengeluarkan juruterbang yang cedera itu hanya beberapa saat sebelum kereta api menghentam bangkai pesawat itu.

Malah, orang awam yang merakam kejadian itu hampir terkena serpihan pesawat yang dilanggar. Menurut Reuters, juruterbang itu hanya cedera ringan dan kini berada dalam keadaan stabil.

Rakaman dari badan anggota polis juga menunjukkan mereka hanya beberapa kaki sahaja dari bangkai pesawat semasa kereta api menghentamnya. Jika mereka terlambat beberapa saat, pasti keadaan jauh lebih parah.

Syabas kepada orang awam dan anggota polis yang membantu menyelamatkan juruterbang tersebut, mereka memang wira! Juruterbang itu pula pasti bersyukur kerana mendapat ‘nyawa baharu’.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved