fbpx

PDRM bakal terima 20 unit BMW R 1250 RT untuk iringi PM, TPM

BMW R 1250 RT PDRM 01

Menerusi satu hantaran yang dikongsikan oleh laman Facebook Armorblaze, pihak Polis Diraja Malaysia nampaknya akan menerima 20 unit motosikal jenis BMW R 1250 RT baharu.

Menurut Armorblaze, motosikal-motosikal itu akan digunakan sebagai kenderaan pengiring Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri.

Armorblaze merupakan sebuah pusat perincian (detailing) kenderaan dari Ampang yang ditanggungjawabkan untuk menghasilkan livery untuk projek tersebut.

Seperti yang boleh dilihat, kesemua unit R 1250 RT ini menampilkan tema warna biru-putih yang sinonim dengan PDRM serta set pelekat pemantul cahaya yang dihasilkan oleh pusat perincian tersebut.

Bukan itu sahaja, motosikal-motosikal ini juga kelihatan mempunyai lampu tambahan berwarna biru pada bahagian depan dan belakang.

R 1250 RT dikuasakan oleh enjin boxer dua silinder bersesaran 1,249 cc yang mampu menghasilkan 136 hp dan 143 Nm, membolehkan ia memecut melebihi kelajuan 200 km/j.

Antara ciri utama motosikal ini termasuklah sistem suspensi Telelever dan Paralever, sistem ABS Pro, Adaptive Cruise Control, Dynamic Traction Control, tiga mod tunggangan dan skrin TFT 10.25 inci.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved