fbpx

Pemandu Perodua Kembara halang ambulans dikenakan tindakan

perodua kembara halang ambulans

Baru-baru ini tular satu video berdurasi 53 saat yang memaparkan seorang pemandu Perodua Kembara sedang menghalang laluan sebuah ambulans di Sri Aman, Sarawak.

Menerusi kenyataan dalam video berkenaan, seorang pesakit meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital gara-gara sikap pentingkan diri pemandu tersebut.

Polis Daerah Sri Aman, Sarawak dalam satu kenyataan berkata, tindakan telah diambil terhadap pemandu Kembara itu kerana menghalang sebuah ambulans di Kilometer 6, Jalan Kuching-Sri Aman dekat Jalan Kampung Entulang Bungkang.

Menurut Ketua Polis Daerah Sri Aman, Deputi Suprintendan Mathew Manggie, pemandu itu dikenakan tindakan mengikut Kaedah 9 Kaedah-Kaedah Lalulintas 166/59 iaitu Kesalahan Tidak Beri Laluan kepada ambulans.

“Pada Jumaat lalu sekitar jam 3 petang, tular sebuah kenderaan di media sosial yang tidak memberi laluan kepada sebuah ambulans yang membawa pesakit ke Hospital Sri Aman.

“Sehari selepas kejadian itu, Bahagian Siasatan dan Penguatkuasa Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sri Aman mengambil tindakan mengesan kenderaan itu dan pemandunya,” katanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved