fbpx

Beli Mazda untuk jimat kos penyelenggaraan – Setiausaha Kerajaan Negeri Terengganu

Mazda kerajaan terengganu 01

BARU-baru ini tular di media sosial gambar yang menunjukkan beberapa buah SUV jenama Mazda yang didakwa untuk kegunaan Menteri Besar dan ahli Exco Terengganu.

Berikutan perkara itu, Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Seri Tengku Farok Hussin Tengku Abdul Jalal telah tampil memberikan penjelasan.

Menurutnya, pembelian kenderaan rasmi baharu merupakan suatu keperluan bagi menjimatkan kos penyelenggaraan kenderaan rasmi kerajaan.

Tambah beliau lagi, isu tersebut sepatutnya tidak dipolitikkan kerana pembelian kenderaan utiliti sukan (SUV) itu adalah satu prosedur biasa bagi menggantikan kenderaan rasmi kerajaan yang sudah lama.

“Penggunaan kenderaan rasmi milik kerajaan terlalu tinggi sekali gus menyebabkan kos penyelenggaraannya membebankan.

“Setakat ini semua kenderaan baharu seperti mana yang tular itu belum diagihkan. Jadi pembelian kenderaan baharu tersebut tidak perlu dipolitikkan kerana diluluskan menerusi bajet pentadbiran kerajaan negeri pada tahun lepas,” katanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved