fbpx

Polis buru mat rempit kecundang di LPT, nombor plat sudah dikenal pasti

mat-rempit-lpt-01

ANDA pastinya sudah melihat video yang menunjukkan sekumpulan penunggang motosikal yang terjatuh di Lebuhraya Pantai Timur (LPT) selepas melakukan aksi menunggang secara berbahaya.

Berikutan tularnya video berkenaan di media sosial, kumpulan mat rempit itu kini menjadi buruan polis.

Dalam satu hantaran di Facebook, Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) berkata kejadian tersebut dipercayai berlaku berhampiran kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Temerloh di LPT.

“JSPT sudah mengarahkan JSPT Pahang mengesan dan menjalankan siasatan terhadap penunggang motosikal yang terlibat.

“JSPT menggesa kepada mereka yang terbabit untuk segera tampil ke mana-mana balai polis berhampiran bagi membantu siasatan memandangkan nombor pendaftaran sudah dikenal pasti ,” tulis hantaran itu.

Dalam klip video berdurasi 28 saat itu, kumpulan mat rempit tersebut dilihat berlumba sesama sendiri sambil membuat aksi ‘superman’ sebelum seorang daripada mereka hilang kawalan lalu terjatuh.

Ini menyebabkan beberapa penunggang lain yang mengekori dari belakang pada kelajuan tinggi turut terjatuh selepas gagal mengelak rakan mereka yang terbabas itu.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved