fbpx

Tembak pencuri motosikal, dua beradik dipenjara 30 tahun

5-benda-motosikal-panas-1

Pasangan adik beradik di United Kingdom telah dijatuhkan hukuman penjara lebih 10 tahun selepas didapati bersalah atas cubaan membunuh pencuri motosikal. 

Christopher dan Colin Nurse masing-masing dijatuhkan hukuman 30 dan 14 tahun penjara susulan insiden yang berlaku pada Mac 2020. 

Menurut laporan, sekumpulan pencuri motosikal telah cuba melarikan dua motosikal jenis Ducati dan Yamaha yang berada di tapak letak kenderaan di Cooper Close, London. Namun, percubaan pertama mereka gagal apabila disergah penduduk setempat. 

Bagaimanapun, dua daripada mereka kembali semula ke lokasi dan ketika itu dua beradik Nurse telah pun bersedia dengan pistol lalu melepaskan tembakan. 

Akibat dari tembakan yang dilepaskan secara melulu terhadap pencuri berkenaan, salah seorang penduduk yang tidak ada kaitan dengan kejadian tersebut mengalami kecederaan tembakan di bahagian kanan. 

Polis menahan adik beradik itu serta merta di rumah mereka selepas menerima laporan. 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved