fbpx

Jadi pemandu bas di Singapura boleh dapat gaji RM17k sebulan, bonus RM35k

pemandu bas singapura gaji rm17k

SEBUAH syarikat bas di Singapura kini sedang mencari pemandu bas dengan gaji permulaan sebanyak S$5,000 (~RM17,513) sebulan berserta bonus penyertaan sebanyak S$10,000 (~RM35,026).

Penawaran gaji yang tinggi itu merupakan sebahagian daripada strategi Westpoint Transit Pte Ltd bagi menarik minat golongan muda untuk menceburi industri bas.

Menurut iklan di laman LinkedIn dan myCareersFuture, tiada syarat kewarganegaraan diletakkan bagi calon yang ingin memohon jawatan tersebut, bermakna ia juga terbuka kepada warganegara asing selain Singapura.

Calon mesti mempunyai pengalaman kerja sekurang-kurangnya satu tahun, lesen memandu Kelas 4 yang sah dan lesen vokasional. Di Singapura, pemegang lesen Kelas 4 dibenarkan untuk memandu kenderaan bermotor berat dan traktor melebihi 2,500 kg.

Menurut Shin Min Daily News, pemohon yang berjaya akan menerima bonus penyertaan sebanyak S$10,000 (~RM35,026) selepas menandatangani kontrak selama tiga tahun.

Selain gaji yang tinggi, pemandu juga dapat menikmati faedah-faedah lain termasuk insurans kumpulan serta snek dan minuman percuma. Mereka juga boleh menyertai kelas senaman percuma bagi meningkatkan tahap kesihatan.

Untuk meningkatkan prestasi mereka semasa memandu, setiap pemandu perlu menjalani latihan pengendalian teknologi terkini pada bas.

Waktu bekerja adalah enam hari atau maksimum 44 jam seminggu, dengan cuti tahunan sebanyak tujuh hari. Mereka yang berminat boleh menghantar permohonan sehingga 15 Januari 2024.

Westpoint Transit mensasarkan untuk mendapatkan seramai 10 pemandu dalam fasa pertama pengambilan, diikuti dengan 20 pemandu lagi dalam fasa kedua menjelang akhir tahun depan.

Lihatkan Ulasan (1)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved