fbpx

Lahirkan ramai zuriat, wanita terima hadiah Ferrari 488 GTB bernilai RM1.2 juta daripada suami

ferrari 488 gtb hadiah isteri 01

SEORANG lelaki sanggup menghabiskan wang sebanyak RM1.2 juta demi menghadiahkan sebuah Ferrari 488 GTB kepada isterinya sebagai tanda terima kasih kerana melahirkan ramai cahaya mata.

Sebuah video TikTok berdurasi 86 saat yang dimuat naik oleh akaun @louisgui_legend_oe menunjukkan supercar itu dihantar ke Sunway menggunakan sebuah treler yang dihiasi dengan belon pelbagai warna.

Kejutan yang dilakukan oleh si suami itu dilihat menarik perhatian orang ramai yang sedang makan di sebuah restoran berhampiran. Ada juga yang mengeluarkan telefon bimbit masing-masing untuk merakam saat manis itu.

@louisgui_legend_oe hadiah untuk Bini😱😱 #supercar #ferrari ♬ original sound – Boss Lambo

Melihat ruangan komen, ada netizen yang turut berkongsi rasa gembira terhadap si suami yang sanggup berbelanja besar untuk si isteri. Tak kurang juga ada yang cemburu.

Paling menarik sekali, ada yang mengatakan bahawa pemberian hadian ini adalah satu ‘taktik’ licik si suami untuk membeli kereta idamannya.

Untuk makluman pembaca, Ferrari 488 GTB diperkenalkan pada awal 2015 sebagai pengganti kepada 458. Ia dikuasakan oleh enjin 3.9-liter twin-turbo V8 yang mampu menghasilkan 670 hp dan 760 Nm.

Dari segi prestasi, ia bukan calang-calang kereta kerana 488 GTB hanya memerlukan tiga saat untuk memecut dari 0 hingga 100 km/j dan ia boleh mencapai kelajuan maksimum 330 km/j.

Pada 2019, 488 GTB digantikan oleh F8 Tributo.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved