fbpx

Konvoi BMW dari Singapura terima 16 saman halang lalu lintas di jambatan kedua Pulau Pinang

konvoi singapura halang lalu lintas 03

POLIS telah mengeluarkan sebanyak 16 saman terhadap sekumpulan pemandu kereta yang berkonvoi sehingga menghalang lalu lintas di Jambatan Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah (JSAHMS) pada 9 Jun lalu.

Menurut Ketua Polis Daerah Seberang Perai Selatan, Superintendan Lee Chong Chern, bertindak atas maklumat pihaknya telah mengesan kesemua pemandu berkenaan menginap di sebuah hotel di Batu Ferringhi.

“Pegawai penyiasat telah ke hotel berkenaan semalam kira-kira jam 2.12 petang sebelum meminta kesemua pemandu yang terlibat tampil ke Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Selatan untuk tindakan lanjut.

“Susulan itu, seramai 12 pemandu telah hadir hari ini dan kita mengeluarkan 16 saman terhadap kesemua mereka.

“12 saman dikeluarkan atas kesalahan halang lalu lintas manakala empat lagi atas kesalahan nombor pendaftaran fancy,” katanya ketika dihubungi MalaysiaGazette.

Difahamkan, mereka yang disaman terdiri daripada warga tempatan dan Singapura.

Tindakan sekumpulan pemandu itu tular menerusi satu rakaman video TikTok berdurasi 2 minit 50 saat. Video itu memaparkan lebih daripada 10 buah kenderaan mewah dipandu secara beriringan dalam tiga barisan.

Untuk pengetahuan pembaca, JSAHMS atau lebih dikenali sebagai Jambatan Kedua hanya mempunyai dua lorong, bermakna peserta konvoi tersebut bukan sahaja telah menghalang laluan malah turut menggunakan lorong kecemasan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved