fbpx

Anggota polis disaman kerana letak motosikal di parkir OKU

polis disaman salah guna parkir OKU – Copy

Seorang anggota polis trafik dari Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Kuala Lumpur telah disaman selepas meletakkan motosikal di kawasan parkir kenderaan Orang Kurang Upaya (OKU).

Ini berikutan tular satu video dan gambar menerusi Twitter yang menunjukkan motosikal jenis Honda ST 1300, dikunci oleh seorang pengawal keselamatan sebuah pangsapuri di Petaling Jaya.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid dalam satu kenyataan berkata, motosikal jenis Honda ST1300 milik Motoked Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Kuala Lumpur itu diletakkan di kawasan tempat letak kenderaan OKU di Apartment Flora Damansara.

Gambar oleh: Twitter @nanmanjoi8715

“Hasil siasatan mendapati kejadian berlaku pada 29 Mei 2023 jam lebih kurang 11.30 pagi. Satu laporan polis telah dibuat pada 1 Jun 2023 dan kes disiasat mengikut Seksyen 79 (2) Akta Pengangkutan jalan 1987. Tindakan saman dikeluarkan kepada anggota trafik terbabit,” katanya.

Mohamad Fakhrudin mengingatkan serta memohon semua pengguna jalan raya agar mematuhi arah papan tanda jalan.

“Pihak polis tidak akan berkompromi dengan mana-mana pengguna jalan raya termasuk agensi penguat kuasa yang tidak mematuhi peraturan,” katanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved