fbpx

Baru 2 jam diambil dari pengedar, Perodua Alza dilanggar dari belakang

Perodua Alza 2 jam kemalangan 01

KEGEMBIRAAN seorang wanita mendapat kereta baru tidak kekal lama apabila Perodua Alza miliknya terlibat dalam kemalangan 2 jam selepas ia diambil dari pengedar.

Dalam satu kiriman ringkas di laman Faceook ‘Perodua Alza D27A Malaysia’, Ea Sya berkata dia dan keluarga baru sahaja mengambil kereta tersebut dari Kuala Lumpur dan sedang dalam perjalanan pulang ke Johor Bahru.

Lebih malang lagi, dia mendakwa telah menunggu selama lapan bulan sebelum menerima Alza itu. Namun selepas hanya 2 jam memandunya, MPV itu dilanggar dari belakang di sebuah lebuh raya.

Seperti yang boleh dilihat, impak perlanggaran tersebut menyebabkan kerosakan yang teruk pada bahagian belakang dan depan. Bagaimanapun, keadaan pemandu dan penumpang tidak diketahui dan tidak dinyatakan dalam kiriman tersebut.

Melihat kepada keadaan Alza itu, ada kemungkinan ia akan diisytiharkan sebagai total lost. Kalau boleh dibaik pulih pun, ia akan mengambil masa yang lama dan feel memandu sudah tentu tidak sama seperti kereta baru.

Perodua Alza generasi baharu dilancarkan ke pasaran pada Julai 2022. Populariti MPV itu terbukti apabila menerima lebih 30,000 tempahan dalam tempoh sebulan selepas tempahannya dibuka. Ini menyebabkan tempoh menunggu berlanjut sehingga 10 bulan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved