fbpx

Jutawan Australia angkat McLaren Senna GTR ke ‘penthouse’ guna kren

Adrian Portelli McLaren Senna GTR 03

BENARLAH kata orang, kalau ada duit semua boleh jadi.

Baru-baru ini, seorang ahli perniagaan terkemuka dari Melbourne iaitu Adrian Portelli berjaya memindahkan sebuah McLaren Senna GTR miliknya ke sebuah penthouse mewah menggunakan kren.

Menurut laporan, hypercar bernilai kira-kira AUD3 juta (RM9 juta) itu diangkat setinggi 57 tingkat sebelum disimpan di dalam penthouse tersebut.

Sumber gambar: Adrian Portelli/Instagram

Menurut Portelli, Senna GTR itu akan dijadikan sebagai perhiasan memandangkan ia sebuah kereta lumba dan tidak boleh didaftarkan untuk dipandu di jalan raya.

Penthouse berkenaan merupakan yang termahal di bandar Melbourne, dengan harga jualan mencecah AUD39 juta (RM118 juta).

Portelli bersama McLaren Senna GTR miliknya

Tambah Portelli, ia merupakan sebahagian daripada pakej yang ditawarkan.

“Saya beritahu mereka, jika saya beli penthouse ini, saya ingin letakkan kereta di dalamnya. Mereka kata, ‘baiklah, serahkan sahaja kepada kami,’ dan mereka berjaya melakukannya.”

Buat masa ini, Senna GTR itu diletakkan di atas lantai konkrit kerana seperti yang boleh dilihat, penthouse itu masih dalam proses pembinaan. Ia dijangka siap dalam masa 12 hingga 18 bulan.

Berusia 34 tahun, Portelli bukanlah nama yang asing dalam kalangan peminat kereta di Australia. Beliau merupakan pengasas LMCT+ Group, sebuah platform promosi dan giveaway yang memfokuskan kepada industri automotif.

Selain itu, beliau juga pernah menyertai rancangan televisyen realiti bertajuk The Block, di mana beliau diberi jolokan “Lambo Guy”.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved