fbpx

Honda Civic kemalangan di Genting Highlands ada 11 saman rupanya…

honda civic kemalangan genting highlands 01

POLIS mengesahkan bahawa pemandu Honda Civic yang terbabas ketika dalam perjalanan ke sebuah pusat peranginan terkenal baru-baru ini telah pun dipanggil untuk tindakan selanjutnya.

Dalam satu kenyataan, Ketua Polis Daerah Bentong, Superintendan Zaiham Mohd Kahar berkata siasatan mendapati pemandu itu dalam perjalanan dari Serdang, Selangor menuju ke Genting Highlands, Pahang.

“Apabila sampai di selekoh pemandu tersebut telah memotong sebuah kenderaan lain lalu hilang kawalan dan terbabas sendiri di sebelah kiri jalan,” katanya sambil menambah pemandu berusia 27 tahun itu tidak mengalami sebarang kecederaan.

Menurut Zaiham lagi, kes disiasat di bawah Seksyen 42 Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987 kerana memandu secara melulu dan membahayakan.

Semakan ke atas kenderaan terbabit juga mendapat ia mempunyai 11 rekod saman.

Kemalangan itu berlaku pada Ahad (16 April) kira-kira jam 7.25 pagi di KM 14.6 Jalan Genting Highlands, Bentong, Pahang.

Video kejadian dimuat naik di Facebook oleh pemilik akaun bernama ‘Joekim Mako’ dan telah menerima pelbagai reaksi daripada netizen termasuk yang mempersoalkan kemahiran pemandu Civic itu.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved