fbpx

Supercar vs 4X4: Lamborghini Huracan dirempuh Toyota Hilux di Thailand

Lamborghini Huracan toyota hilux kemalangan thailand

Akibat tidak sabar, seorang pemilik Lamborghini Huracan Evo RWD terima padah apabila supercar miliknya itu dirempuh dari tepi oleh sebuah Toyota Hilux.

Rakaman berdurasi 31 saat yang tular di media sosial menunjukkan pemandu Huracan tersebut memotong sebuah Lamborghini Urus dari kiri untuk menyeberangi jalan raya sebelum dilanggar trak pikap tersebut yang datang dari arah bertentangan.

Menurut laporan, insiden ini berlaku pada 24 November lalu berdekatan lapangan terbang Sukhothai. Sebuah konvoi Lamborghini yang terdiri daripada pelbagai jenis model termasuk Urus, Gallardo, Huracan dan Aventador dilihat cuba untuk menyeberangi jalan raya berkenaan pada waktu malam.

Akibat pelanggaran itu, kedua-dua kenderaan yang terlibat mengalami kerosakan yang agak teruk. Gambar selepas kemalangan menunjukkan Hilux tersebut remuk di bahagian depan, manakala supercar itu remuk di bahagian pintu kiri. Tiada sebarang kecederaan serius dilaporkan.

Rakaman video jelas menunjukkan yang kemalangan ini berpunca dari kecuaian pemandu Lamborghini itu. Beliau sepatutnya memastikan keadaan selamat sebelum menyeberang. Mujurlah insiden ini sempat dirakam oleh orang awam yang berada di tempat kejadian.

Menurut laporan media tempatan, pemilik supercar itu bersetuju untuk menampung kerugian. Macam ni lah baru betul.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved