fbpx

Beli kereta baru? Ini tips pastikan kereta kekal berbau macam lepas keluar kedai!

bau kurang enak – lifewire

RATA-rata rakyat Malaysia menghabiskan banyak masa di dalam kereta dan selain cantik, kita juga pasti mahukan kereta kita nyaman dan bebas dari bau busuk.

Bau-bau dalam kereta boleh disebabkan oleh makanan, hapak, atau bagi mereka yang merokok, terdapat bau asap rokok yang pasti kurang disenangi keluarga dan rakan-rakan.

Sebelum kereta kita berbau kurang enak, lebih baik kita hindarkan dari ia berlaku terlebih dahulu, terutamanya jika kereta kita baru dibeli.

Bagaimana cara memastikan kereta sentiasa berbau wangi dan terasa selesa? Ikuti tips-tips mudah ini:

1. Jangan tinggalkan sampah dalam kereta

Keluarkan semua sampah, sisa makanan atau benda-benda yang boleh meninggalkan bau setiap kali anda mahu keluar dari kereta. Bawa keluar dengan bekas sampah kecil atau guna sahaja tangan anda apabila sampai ke destinasi.

2. Gunakan lil SOLID

Bagi mereka yang merokok, memang biasa kena komplen pasal bau rokok dalam kereta. Asap dan abu sudah pasti akan melekat pada kerusi dan karpet kereta walaupun mereka tidak merokok di dalam kereta.

Satu alternatif yang lebih baik dan bersih adalah lil SOLID – peranti pemanas tembakau yang memberikan rasa tembakau sebenar tanpa mengeluarkan asap atau abu. Ini kerana lil SOLID yang diperkenalkan oleh IQOS tidak membakar tembakau seperti rokok biasa, jadi ia menghasilkan sehingga 95 peratus kurang bahan kimia berbahaya. Ini juga bermakna tiada abu atau habuk yang akan mengotorkan kerusi atau karpet kereta anda.

3. Pastikan kereta sentiasa kering

Sentiasa tutup rapat tingkap kereta anda kerana sekiranya air masuk, lembapan yang terperangkap akan memberikan bau hapak yang sukar dihilangkan.

4. Guna cawan anti-tumpah

Terdapat banyak jenis cawan anti-tumpah dalam pasaran yang boleh disesuaikan dengan kereta anda. Ini kerana ia dapat mengelakkan minuman seperti jus atau kopi dari tertumpah ke dalam kabin. Ini pun sama, pasti bau melekat!

5. Vakum dengan kerap

Vakum kereta dengan kerap akan memastikan tiada kotoran yang mungkin tertinggal dan dapat menjadi penyebab kepada bau kurang menyenangkan dalam kereta. Anda boleh guna vakum mini berkuasa bateri atau vakum rumah biasa, bergantung kepada lokasi kereta anda diparkir.

6. Bersihkan karpet kereta

Disebabkan ia di bawah, karpet juga menjadi tempat kotoran dan bauan terperangkap. Sentiasa bersihkan karpet dengan kerap sama ada tepukkan hingga tiada habuk atau basuh dengan air dan sabun jika perlu.

Mudah, bukan? Kesemua tips ini juga mesra poket dan berkesan memastikan kereta sentiasa berbau wangi dan tidak terdapat sebarang bauan kurang enak.

Tekan terus ke pautan ini jika anda berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai lil SOLID.

Ikuti IQOS di Facebook dan Instagram untuk maklumat terkini.

Lihatkan Ulasan (1)
  • Hi,

    My name is Peer (not an AI haha), I noticed most agency owners are frustrated by the time-consuming and manual process of prospecting for new healthcare clients.

    You’re always struggling to stand out in a competitive market.

    You’re tired of reaching out that never get a response.

    Mind I help you relieve this frustration by connecting you directly with 500+ key decision makers in the space that are already interested in your services?

    Here’s my phone +1 (502) 293-3288.

    Call or text me when you have a second.

    You can also visit GetClientsMD.

    444 Alaska Avenue, Torrance 90503 US

    Unsubscribe at: 123bye

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved