fbpx

Lambretta masuk pasaran Malaysia, bakal lancar X250 dan G350

Lambretta X250_06

LAMBRETTA, sebuah jenama skuter klasik yang cukup dikenali ramai, telah mengumumkan kemasukannya ke pasaran Malaysia.

Sebagai permulaan, Lambretta akan membuka lima kedai rasmi di Malaysia yang terletak secara strategik di seluruh negara termasuk Kuala Lumpur, Johor Bahru, Pulau Pinang dan Kuching. Ia juga akan melancarkan dua model baharu iaitu X250 dan G350 tidak lama lagi.

Lambretta diasaskan pada tahun 1947 oleh Ferdinando Innocenti, dengan inspirasi daripada skuter Cushman berwarna hijau zaitun yang digunakan secara meluas di Itali semasa zaman peperangan.

Visinya adalah untuk mencipta sebuah kenderaan yang menawarkan kemudahan pemanduan, sesuai untuk lelaki dan wanita, dan membolehkan penumpang bergerak tanpa menjejaskan pakaian mereka.

Model terawal Lambretta menggunakan sistem suspensi bebas pada roda hadapan dan belakang, serta rekaan enjin tertutup dan badan streamline.

Hari ini, Lambretta masih menjadi lambang subkultur Mod, mewakili skuter sebagai kenderaan Mod yang hakiki dan memperlihatkan gaya Itali yang unik pada era tersebut.

Era baharu skuter Lambretta menggabungkan keanggunan, fungsi, dan estetik yang kekal sepanjang zaman. Dengan gaya klasik, Lambretta memberi penghormatan kepada asal usulnya sambil menggabungkan estetik berkekalan sepanjang zaman dengan inovasi kontemporari.

Ia juga menampilkan seni bina monocoque unik yang menandakan garis ketangkasan dan kekuatan yang tidak terputus melalui setiap lengkung dan kontur. Model-model baharu ini memancarkan keanggunan dan eksklusiviti, mewakili puncak warisan skuter Lambretta.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved