fbpx

smart #3 buat penampilan di sambutan Hari Bumi Sedunia bersama DBKL

smart dbkl 04

SEMPENA Hari Bumi Sedunia baru-baru ini, telah diadakan acara KL Car Free Morning (KL Pagi Bebas Kenderaan) di dataran Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

smart Malaysia turut menyertai program ini dan bukan sahaja membawakan kenderaan elektrik #1, tetapi juga #3.

Ianya merupakan penampilan pertama smart #3 di Malaysia yang akan menjadi model kedua jenama itu. smart #3 boleh dikatakan sebagai versi coupe bagi #1.

Dari segi ukuran, smart #3 lebih panjang, lebih lebar, dan lebih rendah berbanding #1. Jarak rodanya juga lebih panjang.

SUV coupe ini mempunyai pakej bateri dan janaan kuasa yang sama dengan #1, dan difahamkan akan terdapat juga versi Brabus untuk model ini.

Kerjasama smart Malaysia dengan DBKL ini membuktikan usaha berterusan smart dalam meningkatkan kelestarian mobiliti bandar.

Dengan mengubah jalan yang sesak menjadi zon bebas kenderaan, kedua-dua rakan kongsi menjemput komuniti untuk membayangkan semula perjalanan harian mereka serta mengamalkan gaya hidup yang lebih sihat.

Inisiatif ini tidak hanya memberi manfaat kepada penduduk tempatan tetapi juga sejajar dengan cita rasa warga asing atau pelancong yang mencari pilihan perjalanan yang mesra alam.

“Selaras dengan Strategi Kelestarian smart Global, kerjasama kami dengan DBKL mewakili satu langkah penting ke hadapan dalam mempromosikan pembangunan lestari secara kolaboratif untuk masyarakat dan alam sekitar,” kata Zhang Qiang, Ketua Pegawai Eksekutif smart Malaysia.

“Dengan mempamerkan kenderaan smart #1 dan #3, kami berhasrat untuk meningkatkan kesedaran tentang alternatif pengangkutan mesra alam dan menekankan kepentingan mengurangkan pelepasan karbon dalam melindungi alam sekitar.”

Di samping itu, inisiatif ini bertujuan sebagai penyelesaian untuk mencapai bandar lestari dan bebas karbon menjelang tahun 2030.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved