fbpx

Jaecoo J7 – pendaftaran minat dibuka, harga anggaran dari RM150k

jaecoo j7 off-road 01

JAECOO Malaysia mengumumkan bahawa pendaftaran minat untuk Jaecoo J7 akan dibuka bermula 10 April 2024. Pendaftaran boleh dilakukan di siri jelajah Jaecoo Premier Experience di pusat beli-belah 1Utama (Tingkat LG, Highstreet) atau melalui laman web syarikat itu.

Menurut Jaecoo Malaysia, J7 akan ditawarkan dalam dua varian iaitu pacuan roda hadapan (2WD) dengan harga anggaran RM150,000 dan pacuan semua roda (AWD) dengan harga anggaran RM160,000.

Terdapat empat warna luaran untuk dipilih iaitu Moonlight Silver, Carbon Crystal Black, Khaki White dan Model Green.

Kedua-dua varian menampilkan enjin 1.6-liter turbo petrol yang menghasilkan 197 PS dan 290 Nm, berserta transmisi dwi-klac tujuh kelajuan.

Sebagai sebuah SUV, J7 mempunyai jarak kelegaan tanah 200 mm dengan kemampuan meranduk air sedalam 600 mm. Ia juga mampu menunda sehingga 1,300 kg dan rak bumbungnya boleh menampung sehingga 75 kg.

Ciri-ciri lain yang turut disertakan termasuk kluster instrumen digital 10.25-inci, sistem infotainmen 14.8-inci, sistem pendingin hawa dwi-zon, dan bumbung panoramik.

Untuk sistem keselamatan pula, terdapat Front Collision Warning, Lane Departure Warning, Emergency Lane Keeping, Curve Speed Assistance, Rear Cross Traffic Alert, Blind Spot Detection, Adaptive Cruise Control, Traffic Jam Assist, dan Parking Assistance.

Tarikh pelancaran rasmi Jaecoo J7 masih belum diumumkan namun menurut Jaecoo Malaysia, penyerahan dijangka bermula pada suku ketiga tahun ini.

Bukan itu sahaja, syarikat itu turut menyatakan bahawa pelanggan boleh mula memandu uji J7 bermula Mei depan.

Lihatkan Ulasan (1)
  • Wow, awesome weblog structure! How lengthy have you been running a blog for?
    you made running a blog look easy. The whole glance of your web
    site is excellent, let alone the content! You can see similar here sklep internetowy

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved