fbpx

Mercedes-AMG GT63S E Performance F1 Edition – RM2.1 juta

Mercedes-AMG GT63S E Performance F1 Edition 01

TURUT dilancarkan bersama empat kereta Dream Cars Collection Mercedes-Benz Malaysia adalah Mercedes-AMG GT63S E Performance F1 Edition yang didatangkan dengan ciri-ciri eksklusif bagi meraikan pasukan Formula 1 jenama itu.

Bermula dengan bahagian luaran, model F1 Edition boleh dibezakan melalui cat Manufaktur Alpine Grey serta gradien warna hitam dan kelabu bersama logo AMG pada bahagian sisi.

Seperti yang boleh dilihat, gabungan warna itu dipadankan dengan aksen merah yang menghiasi keliling bahagian bawah kenderaan dan rim aloi AMG berukuran 21 inci.

Melengkapkan penampilan agresif jentera ini adalah AMG Night Package Exterior dan AMG Night Package II yang menyaksikan splitter hadapan, cermin sisi dan bingkai tingkap dicat dalam warna hitam.

Turut disertakan adalah pakej AMG Exterior Carbon-Fibre dan AMG Dynamics Plus yang menggabungkan komponen-komponen berprestasi tinggi.

Tema hitam dan merah diteruskan pada bahagian dalaman menerusi upholsteri kulit Nappa berwarna hitam yang membaluti kerusi AMG Performance, serta jahitan, tali pinggang keledar dan trim gentian karbon berwarna merah.

Selain itu, terdapat juga stereng prestasi AMG dengan balutan kulit Nappa dan mikrofiber Microcut, pelapik pintu AMG dan karpet lantai AMG. Apa yang menarik, setiap pelanggan juga akan mendapat kain penutup kereta AMG dengan logo F1.

Tiada perubahan dari segi kuasa. Seperti versi standard, GT63S E Performance F1 Edition mempunyai ‘nadi’ 4.0-liter biturbo V8 yang digandingkan dengan sistem hibrid plug-in bagi menghasilkan 843 PS dan 1,470 Nm.

Dengan bantuan transmisi AMG Speedshift MCT sembilan kelajuan, ia boleh memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam 2.9 saat sebelum mencapai kelajuan maksimum 316 km/j.

Untuk pengendalian, ia menggunakan sistem suspensi udara AMG Ride Control+ dan stereng gandar belakang, manakala tugas membrek pula diserahkan kepada cakera komposit seramik AMG.

Harga jualan GT63S E Performance F1 Edition bermula dari RM2,118,888 (OTR tidak termasuk insurans).

Lihatkan Ulasan (1)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved