fbpx

Toyota Crown Crossover Landscape – lengkap dengan kit off-road!

TOYOTA CROWN CROSSOVER LANDSCAPE 2024 (1)
Toyota Crown Crossover Landscape 2024

Kenderaan dalam genre crossover, SUV, dan trak pikap kebiasaannya menjadi pilihan untuk para penggemar aktiviti dan gaya hidup luar (outdoor).

Namun, bagaimana jika anda mahukan kelainan yang tersendiri, dan ia bukannya sebuah Subaru?

Di Jepun, Toyota baharu sahaja melancarkan model edisi khas Crown Crossover Landscape sebagai sebahagian daripada kemas kini minor untuk tahun 2024.

 

 

Diinspirasikan daripada Crown Outdoor Concept yang diperlihatkan tahun lepas, Crown Crossover Landscape ini membawakan beberapa penambahbaikan.

Antaranya ialah plastik pelindung fender yang lebih tebal, mud flap berwarna merah, rim kustom 18 inci yang dibaluti tayar all-terrain bersaiz 245/60R18, serta sistem suspensi yang lebih tinggi.

 

 

Ia menjadikan jarak lega bumi Crown Crossover ini 25 mm lebih tinggi berbanding model standard.

Selain itu, terdapat juga cagak cangkuk tunda yang mampu menarik beban seberat 750 kg, lampu kabus belakang yang lebih besar, serta opsyen pemasangan rak bumbung untuk mengangkut barangan ekstra.

Perubahan pada ruang kabin pula dihadkan kepada penambahan kemasan perkataan “Landscape” emas pada papan pemuka, diikuti tempat duduk belakang yang boleh dilipat nisbah 60:40.

 

 

Tiada sebarang perubahan pada unit rangkaian kuasa hibrid Crown Crossover ini, di mana ia masih lagi mengekalkan nadi 2.4 liter dengan dua motor elektrik, menghasilkan kuasa setinggi 268 hp.

Kuasa itu disalurkan kepada semua roda menerusi transmisi automatik enam nisbah kelajuan, serta sistem pacuan semua roda E-Four Advanced.

Toyota Crown Crossover Landscape ini hanya boleh didapati di Jepun sahaja buat masa ini, dengan harga jualan bermula dari ¥6,850,000 (RM214,456) tidak termasuk kos rak bumbung ¥44,990 (RM1,409).

 

Lihatkan Ulasan (1)
  • Wow, wonderful weblog format! How long have you been running a blog for?
    you made running a blog look easy. The entire look of your web site is
    fantastic, let alone the content! You can see similar
    here e-commerce

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved