fbpx

Mercedes-AMG S63 E Performance tiba di Malaysia dengan 802 PS, 1,430 Nm!

Mercedes-AMG S63 E Performance 01

Selain Maybach GLS 600, jentera berprestasi tinggi Mercedes-AMG S63 E Performance turut dilancarkan sebagai sebahagian daripada koleksi Dream Cars yang dibawakan oleh Mercedes-Benz Malaysia.

S63 dipacu enjin 4.0-liter biturbo V8 yang digandingkan dengan sistem hibrid bagi menghasilkan output keseluruhan sebanyak 802 PS dan 1,430 Nm, sekali gus menjadikannya S-Class paling berkuasa pernah dibina.

Dengan transmisi AMG Speedshift sembilan kelajuan dan sistem pacuan AMG Performance 4Matic+, sedan mewah ini hanya memerlukan 3.6 saat untuk memecut dari 0 hingga 100 km/j. Ia juga boleh mencapai kelajuan maksimum 250 km/j.

Menariknya, S63 didatangkan dengan bateri prestasi tinggi (HPB) AMG berkapasiti 13.1 kWj yang menawarkan jarak pandu elektrik sehingga 31 km. Bateri HPB itu menyokong pengecasan AC dengan kapasiti 3.7 kW.

Kelengkapan standard untuk bahagian luaran termasuk lampu Digital Light dengan Adaptive High Beam Assist Plus, pakej AMG Night yang merangkumi komponen berwarna hitam dan trim elemen krom hitam, serta rim tempaan AMG berukuran 21 inci.

Di dalam, terdapat stereng AMG yang dibalut kulit Nappa, trim kayu Anthracite, panel pintu AMG, karpet AMG, bumbung panoramik dan sistem pencahayaan ambien.

Sistem infohibur pula merangkumi paparan OLED 12.8 inci, panel instrumen 12.3 inci, head-up display, sistem audio Burmester 3D dan sistem hiburan tempat duduk belakang.

Selain itu, S63 turut dilengkapi dengan brek komposit prestasi tinggi, sistem suspensi AMG Active Ride Control dan ciri-ciri keselamatan seperti Driving Assistant Package, Parking Package, Pre-Safe Plus dan Pre-Safe Impulse Side.

S63 E Performance dijual pada harga bermula dari RM2,238,888.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved