fbpx

Litar Pasir Gudang bakal dibangunkan semula dengan bantuan Petronas

litar-pasir-gudang-mekanika-2

Umum sedia maklum bahawa Petronas bakal menaja pasukan JDT Racing Team di pentas Kejuaraan Motosikal Asia (ARRC). 

Dalam perkembangan terbaru, Petronas dilaporkan akan menjalinkan kerjasama secara menyeluruh bersama JDT termasuk membantu membangunkan semula Litar Pasir Gudang.

Perkara itu didedahkan prinsipal Pasukan JDT Racing Team, Steven Tan kepada Flash Sukan. 

“Memang benar saya sudah membawa Petronas untuk menghadap Pemangku Sultan Johor dan semuanya baik serta pihak kami sedang dalam proses melengkapkan kertas kerja untuk mendapatkan kelulusan daripada ahli lembaga pengarah mereka.

“Mereka berminat untuk menaja dan menjalin kerjasama dengan JDT Racing Team dan mereka juga kini sedar nilai pasukan ini terutama selepas melihat penglibatan Tunku Ismail secara langsung dalam projek ini yang boleh saya gambarkan sebagai impak jenama Tunku dan JDT itu sendiri. 

“Kerjasama ini turut akan melibatkan pembangunan semula Litar Pasir Gudang dan juga akademi permotoran JDT sekali gus bakal melihat Tunku Mahkota Ismail sekali lagi mencipta sejarah kali ini dalam sukan permotoran dua roda pula,” jelasnya. 

Difahamkan, pembangunan Litar Pasir Gudang yang ditutup sejak 2016 itu akan membantu melahirkan bakat baharu sukan permotoran bagi akademi JDT Racing Team. 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved