fbpx

Chery Tiggo 8 Pro kini dengan pilihan Aurora Green – warna Raya, terhad 120 unit sahaja

chery tiggo 8 pro – aurora green

KAMI tidak pasti sama ad aini dirancang atau kebetulan, tetapi menjelang musim perayaan Hari Raya Aidilfitri tidak lama lagi, Chery Malaysia memperkenalkan Tiggo 8 Pro dengan warna baharu Aurora Green.

Warna ini nampak sangat bersesuaian dengan tema perayaan ini dan terhad kepada 120 unit sahaja. Warna ini juga pastinya suatu penambahan menarik terhadap pilihan sedia ada iaitu Dark Black dan Khaki White.

Chery Tiggo 8 Pro ialah SUV tujuh tempat duduk, dilancarkan di pasaran Malaysia pada Julai tahun lepas dengan harga RM159,800 untuk varian tunggal Premium.

Tiggo 8 Pro mempunyai dimensi 4,722mm panjang, 1,860mm lebar, dan jarak roda 2,710mm. Ia mempunyai kapasiti kargo 193 liter jika tempat duduk barisan ketiga dinaikkan, tetapi boleh meningkat hingga 892 atau 2,101 liter jika tempat duduk barisa ketiga dan kedua diturunkan.

Di bawah but depan Tiggo 8 Pro ialah enjin 2.0-liter 4-silinder turbo yang menjana 250hp dan 390Nm tork. Enjin GDI ini dipadandakan dengan kotak gear dwi-klac 7-kelajuan, dan output disalurkan ke roda depan. Terdapat tiga mod pemanduan iaitu Eco, Normal dan Sport.

Ciri luaran Chery Tiggo 8 Pro termasuklah gril “Galaxy”, lampu depan dan belakang LED, logo menyala, dan rim 19-inci dibaluti tayar 235/50.

Kelengkapan dalam kabin pula terdiri dari skrin melintang besar bersaiz 24.6-inci. Ia merangkumi skrin instrumen untuk pemandu dan infotainmen untuk hiburan dan fungsi lain.

Chery Tiggo 8 Pro juga dilengkapi dengan sistem audio Sony dengan lapan pembesar suara, lampu ambien, tempat duduk berkuasa dengan pemanas dan penyejuk, sistem pendingin hawa dwi-zon, bumbung panoramik, pengecas tanpa-wayar, dan sambungan Apple CarPlay serta Android Auto.

SUV ini didatangkan dengan ciri keselamatan ADAS seperti Lane Departure Warning/Keeping, Blind Spot Detection, Door Opening Warning, Rear Cross Traffic Alert, Front Collision Warning, dan Autonomous Emergency Braking.

Kesemua Chery Tiggo 8 Pro di Malaysia dilindungi dengan jaminan 7-tahun/150,000km dan servis percuma 5-tahun dengan upah percuma.

Anda juga boleh menambah pakej jaminan sebanyak RM2,000 untuk Pakej Extended Warranty Chery, yang menyediakan jaminan selama 10-tahun atau 1,000,000KM untuk enjin.

Selain itu, Chery Malaysia kini menawarkan Pakej Extra Peace of Mind, yang merangkumi jaminan lanjutan enjin kenderaan selama 10-tahun atau 1,000,000KM dan 7-tahun penyelenggaraan servis, semua ini hanya dengan RM11,600.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved