fbpx

SYM Maxsym TL508 dilancarkan pada harga RM46,888

SYM Maxsym TL508 01

SELAIN Husky 150, MForce Bike Holdings selaku pengedar rasmi motosikal SYM di Malaysia turut melancarkan satu lagi skuter iaitu Maxsym TL508.

Menurut SYM, model baharu ini tampil dengan enjin yang telah dipertingkatkan berbanding enjin 465 cc pada Maxsym TL500 yang dilancarkan pada 2020.

Enjin silinder berkembar berkapasiti 508 cc dengan teknologi suntikan bahan api itu mampu menghamburkan 45 hp pada 6,750 rpm dan 49.9 Nm pada 5,250 rpm.

Menariknya, skuter maxi ini dikatakan mempunyai pengagihan berat yang seimbang antara bahagian hadapan dan belakang iaitu 50/50.

SYM berkata konfigurasi badan yang sempurna ini memberikan Maxsym TL508 prestasi pengendalian yang cemerlang.

Dari segi kelengkapan pula, ia hadir dengan pelbagai ciri canggih termasuk sistem Traction Control (TCS), brek anti-kunci (ABS) dwi-saluran dan penghadang angin boleh laras.

Skuter ini juga sesuai untuk tunggang jarak jauh kerana reka bentuk tempat duduknya yang ergonomik dan anti gelincir memberi sokongan pada bahagian pinggang penunggang dan penumpang.

Tidak cukup dengan itu, ia juga mempunyai lampu hadapan dan belakang LED, paparan TFT, port pengecas USB dan tangki bahan api sebesar 12.5 liter. Barang boleh disimpan di dalam ruang simpanan di bawah tempat duduk.

 

Maxsym TL508 ditawarkan dalam tiga warna iaitu Indigo Blue, Storm Grey dan Jet Black. Ia dijual pada harga bermula dari RM46,888 (tidak termasuk cukai jalan dan insurans) dan boleh didapati di pasaran bermula Mei depan.

Setiap pembelian didatangkan dengan jaminan pengeluar selama dua tahun atau 20,000 km.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved